Header Ads Widget

Ticker

6/recent/ticker-posts

Eat Free McD Fried Chicken

McD Fried Chicken

Talking about fried chicken when your stomach is growling is not an easy matter. Your empty stomach is required to last longer while your mind continues to imagine the pleasure of every crispy fried chicken. As torturous as it may seem, it might be a cool way to express how delicious fried chicken is.

Read Making Pentol Jontor and Seblak 

Who doesn't love fried chicken? Almost all people in the world like this food. Although not everyone can enjoy it every day, fried chicken has a place in everyone's heart. Like me, I rarely eat fried chicken, especially during this pandemic we have to save money.

In early December, my nephew, who graduated from S1 and found a job, through an application he ordered a package of McDonald's (McD) fried chicken. Of course, I would not waste this opportunity to taste, what does McD fried chicken taste like?

As an unemployed person, this is a rare moment, it's rare to be able to eat fried chicken branded like this. Usually I only eat fried chicken on the side of the road which costs IDR 6,000-IDR 12,000. Maybe KFC, the only branded fried chicken I ever bought while I was working.

Based on Wikipedia, McDonald's Corporation is a fast food company from the United States, which was founded in 1940 as a restaurant operated by Richard and Maurice McDonald, in San Bernardino, California, United States. Now this company has almost spread to all corners of the world. One of them is in Indonesia.

McD Fried Chicken

How about taste? In my opinion, McDonald's fried chicken has the advantage that the seasoning absorbs into every meat and evenly. This is something you find hard to get from roadside fried chicken. But you can still get this kind of taste in other places like KFC. Besides the perfect taste, according to my nephew, the size of McD's fried chicken is bigger than KFC for now. I myself have forgotten what size KFC fried chicken is like because it was two years ago.

Read also Tasting Free J.CO Donuts

However, McD's fried chicken has such a conspicuous weakness that even street-side fried chicken can beat it. My other nephew, who is still in elementary school, was disappointed that McDonald's fried chicken didn't have a lot of crispy. 

But certainly, everything will feel very good if it's free. There is nothing more delicious in this world than free. You can breathe because it is free, you can see because it is free, you can talk because it is free, and there are many more blessings that God has given us freely.

Post a Comment

35 Comments

  1. Just reading your blog got me hungry. I love fried chicken esp wings. Good comparison of KFC and McD. I also agree that McD chicken is much bigger than KFC. KFC used to have reasonable large pieces, but now they are really much smaller. And you are so so right, road-side fried chicken is much tastier with all the "rempah" and crispier especially when you eat it when they are just fried with nasi lemak. BAGUS

    ReplyDelete
    Replies
    1. agreed. fried chicken + nasi lemak = very tasty

      Delete
  2. Saya sepertinya belum pernah makan ayam goreng di KFC, tapi kalo ayam krispi di pinggir jalan sesekali beli, untuk rasa dagingnya ada kok yang bumbunya meresap sampai daging dan enak, tapi memang tidak semuanya begitu. Apa mungkin dia dulu pernah kerja di KFC ya?

    ReplyDelete
  3. Aaaaaah, jadi inget masa lalu.. Kosku dekat McD. Dulu sering banget ke sana buat beli cola atau McFlurry doang, gak persen makan sama sekali. Cuma nongkrong sambil ngobrol sama suami.😂😂😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo ada temennya ga masalah mbak, saya juga berani haha

      Delete
    2. Memang kalo sendirian ngga boleh ya kang, harus sama teman? 🤔

      Delete
    3. kalo sendirian malunya di makan sendiri haha

      Delete
    4. Saya sejak SMA terus ngekos dan jauh dari keluarga lumayan sering makan di warung / resto mana aja sendiri mas. Emang awalnya di lihatin sih, tp lama2 saya malah lebih enjoy, soalnya saya makannya emang terbiasa cepat Jd suka ngerasa lamaaa gitu kalau bareng teman dan sambil makan harus ngobrol2 (kecuali kalau emang dari awal tujuannya ke sana buat nyari tempat duduk dan ngobrol ya).

      Delete
  4. salfok sama kemasannya, karena bungksu ayam kfc jarang ada dengan model seperti ini

    ReplyDelete
  5. Suka kaget kalo masuk kesini karna bahasa artikelnya inggris hehe
    Btw bener juga si gratis memang paling sedap haha

    ReplyDelete
  6. Tunggu sebentaran lagi ya, di kotaku lagi dibangun gerai fastfood asal Amrik satu ini.

    Ntar mas Dibjo bisa icip-icip dada ayam juga kalau datang dikotaku :)

    ReplyDelete
  7. hihihi, denger ayam goreng jd inget kucing saya, soalnya gara2 kucing saya yg hobinya doyan bgt mkn ayam goreng, eh sayanya mlh ketularan juga, padahl dulunya saya mlh gak terlalu suka ama ayam goreng... :D

    ReplyDelete
  8. Jadi laper uy, apalagi bayangin ayamnya yang krispi gitu terus dicocol saos. 🤤

    ReplyDelete
  9. Bikin sendiri mas, ikutin resep di youtube.. lebih jelas kebersihannya, enak dan terjangkau hehe

    ReplyDelete
  10. Sepertinya saya pernah beberapa kali makan ayam goreng dengan merek ini, tapi tidak gratis alias bayar. Kalau mang admin mau ngasih saya ayam goreng gratisan, saya pasti tidak akan menolaknya.

    ReplyDelete
  11. aku lebih suka dipinggir jalan bang sering nemu ayam yang lebih nikmat soalnya dipinggir jalan terutama nikmat hematnya hhe he

    ReplyDelete
  12. Kalo utk fried chicken, jujurnya aku ttp prefer KFC :D. Tapiiiiiii spicy chicken McD paling enaaak 👍🏿. Krn beneran pedeeeees. Makanya kalo ke McD aku pasti pesennya yg spicy ;). Kalo yg KFC ga terlalu pedes soalnya.

    ReplyDelete
  13. Wkwkwk benar, benar. Selama gratis, apa aja pasti rasanya enak 😆
    Tapi aku lebih tim KFC nih, khususnya yang varian Original 🤣

    ReplyDelete
  14. Well, in my opinion, fried chicken in KFC is better than McD 😀😀

    ReplyDelete
  15. Waktu masih di kerja Bandung sering makan di McDonald's BIP atau Kepatihan. Lebih suka rasa pedas. Cuma pernah juga ngalamin ayamnya tidak matang merata.
    KFC uga pernah, dikasih tetangga rumah waktu kecil. Jadi lupa enak mana antara KFC dan McDonald's soalnya sudah lama banget tidak makan itu sejak pulang kampung tahun 2005 saat terakhir makan ayam goreng McD.
    Jadi sekarang sudah tahun 2020 artinya 15 tahun tidak ngeraain ayam goreng khas restoram. paling cuma kelas pinggir jalan yang harganya 5/6 ribu sampai 10 ribu.
    Biasalah, kelas ekonomi bawah, he he. Daripada turun gunung ke Bandung cuma untuk makan ayam goreng krispy dan makan ongkos plus ngeri dengan pandemi, lebih baik jalan kaki kurabg dari 500 meter untuk beli ayam krispy di gerobak dekat toko pak haji.
    Yah, kita syukuri saja yang ada. Ada rezeki biisa ngerasain ayam goreng gratis, semoga nanti ada rezeki untuk kerja lagi. dan berbagi ayam goreng pada sesama
    Saya juga jarang makan ayam Lebih sering makan tahu dan tempe, hi hi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah sama dong kita, tapi kita ga seumuran sih wkwkwk

      Delete
  16. Favoritku aku banget ni. Ayam goreng tepung. Tapi aku belum pernah makan fried chicken MCD. Cuma pernah makan fried chicken di CFC dan Richeese Factory waktu jalan-jalan ke Semarang.

    ReplyDelete